Wyniki głosowania
W głosowaniu wzięło udział 175 osób. Zwyciężyła koncepcja trasy Aleją Wilanowską. Trudno się dziwić, skoro ankieta była zamieszczona na stronie promującej takie rozwiązanie. Po prostu mam dar przekonywania :)
Jednak najciekawsze okazały się cechy wspólne, którymi odznaczały się osoby głosujące za zwycięskim wariantem. Przede wszystkim to te osoby zgłaszały uwagi dodatkowe. Takich uwag było około dwudziestu i sprowadzały się one do trzech kwestii: - połączenia Wilanowa z Mordorem, - odkorkowania Alei Wilanowskiej, - zachęcenia do przesiadki z samochodu na komunikację publiczną |
Dane demograficzne
Najczęściej występujący typ respondenta to mieszkający w Wilanowie albo okolicach pracownik o stałych godzinach pracy poruszający się po Warszawie głównie komunikacją miejską. Tacy respondenci stanowili aż 32,57% ogółu ankietowanych. Co najciekawsze aż 87,70% z nich wybrało wariant tramwaju w Alei Wilanowskiej. Ich odpowiedzi stanowiły 36,50% głosów za takim przebiegiem linii tramwajowej z Wilanowa.
W przypadku pozostałych respondentów trudno wychwycić jakąkolwiek prawidłowość. Aż 24 głosy (17,50%) to mieszkańcy Wilanowa i okolic poruszający się samochodem. I wreszcie mieszkańcy Wilanowa ogółem w 75% zagłosowali za zwycięską koncepcją. Jedyny wyraźny wniosek co do związku pomiędzy demografią a wynikiem jest taki, że Wilanów zagłosował za Aleją Wilanowską :)
Uwagi zgłaszane przez ankietowanych
W dużym skrócie można powiedzieć, że głosujący za koncepcją tramwaju w Alei Wilanowskiej dostrzegali głównie praktyczny aspekt tego rozwiązania. Pojawiający się niemal w każdym komentarzu słynny Mordor wskazuje, że znaczna część mieszkańców Wilanowa pracuje w tym zagłębiu biznesowym. Tym, na co ankietowani narzekali najczęściej, jest brak sensownego połączenia Wilanowa z resztą Warszawy. Można się domyślać, że głównie były to głosy z Miasteczka Wilanów.
przeciw wobec koncepcji tramwaju w ciągu ulic Sobieskiego i Belwederskiej wynikał z obawy, że będzie się to wiązało z zabraniem części pasów drogi bez wyraźnej poprawy jakości komunikacji. |