...żeby tramwaj z Wilanowa jeździł Aleją Wilanowską!
  • TRAMWAJ
  • ANKIETA

Wyniki głosowania

W głosowaniu wzięło udział 175 osób. Zwyciężyła koncepcja trasy Aleją Wilanowską.  Trudno się dziwić, skoro ankieta  była zamieszczona na stronie promującej takie rozwiązanie. Po prostu mam dar przekonywania :)

Jednak najciekawsze okazały się cechy wspólne, którymi odznaczały się osoby  głosujące za zwycięskim wariantem.

Przede wszystkim to te osoby zgłaszały uwagi dodatkowe.  Takich uwag było około dwudziestu i sprowadzały się one do trzech kwestii:
- połączenia Wilanowa z Mordorem,
- odkorkowania Alei Wilanowskiej,
- zachęcenia do przesiadki z samochodu na komunikację publiczną
Obraz

Dane demograficzne

Najczęściej występujący typ respondenta to mieszkający w Wilanowie albo okolicach pracownik o stałych godzinach pracy poruszający się po Warszawie głównie komunikacją miejską.  Tacy respondenci stanowili aż 32,57% ogółu ankietowanych. Co najciekawsze aż 87,70% z nich wybrało wariant tramwaju w Alei Wilanowskiej.  Ich odpowiedzi stanowiły 36,50%  głosów za takim przebiegiem linii tramwajowej z Wilanowa.
W przypadku pozostałych respondentów trudno wychwycić jakąkolwiek prawidłowość. Aż 24 głosy (17,50%) to mieszkańcy Wilanowa i okolic poruszający się samochodem.  I wreszcie mieszkańcy Wilanowa ogółem w 75% zagłosowali za zwycięską koncepcją. Jedyny wyraźny wniosek co do związku pomiędzy demografią a wynikiem jest taki, że Wilanów zagłosował za Aleją Wilanowską :)

Uwagi zgłaszane przez ankietowanych

Obraz
W dużym skrócie można powiedzieć, że  głosujący za koncepcją tramwaju w Alei Wilanowskiej dostrzegali głównie praktyczny aspekt tego rozwiązania. Pojawiający się niemal w każdym komentarzu słynny Mordor wskazuje, że znaczna część mieszkańców Wilanowa pracuje w tym  zagłębiu biznesowym. Tym, na co ankietowani narzekali najczęściej, jest brak sensownego połączenia Wilanowa z resztą Warszawy. Można się domyślać, że głównie były to głosy z Miasteczka Wilanów.

​przeciw wobec koncepcji tramwaju w ciągu ulic Sobieskiego i Belwederskiej wynikał z obawy, że będzie się to wiązało z zabraniem części pasów drogi bez wyraźnej poprawy jakości komunikacji.
POWRÓT